måndag, oktober 28, 2013

Glittrigt julkort

Hej!
Hoppas att ni har haft en fin helg. Jag fortsätter att visa julkort. Denna gången är det ett i blå toner med mycket stickles:


Metallhörnen som jag har använt var från början i silver men jag målade dem vita med gesso.


Det är svårt att fota stickles men här har jag gjort ett försök. Jag har lagt det längs kanterna på pappret och på snöflingorna. Runt motivet har jag embossat med Frantagepulver.


Motivet kommer från Magnolia och heter Little Tilda. Jag har färglagt med Distress INK refiller och Distress Markers.

Material:
Papper: Kraft och Pion Design - Wintertime in Swedish Lapland - Northern Lights
Stämpel: Magnolia Design - Little Christmas Collection 2012 - Little Tilda
Färg: Distress INK refiller och Distress Markers
Dies och Punchar: Snöflinga från Martha Stewart, Doily Flowers, Spruce Twig
Stämpeldynor och embossing: Stampendous Shabby Embossing Enamel Shabby White, VersaMark Watermark Stamp pad, Stazon Timber Brown, Distress INK Pad Stormy Sky
Dekorationer: Vitt organzaband, White Cosmos Daisy steam flowers, Baby Blue Mulberry Paper roses 10 mm
Övrigt: Stickles Stardust

Ha en fin dag!
/Pysselfröken

1 kommentar: